הגישה אל האישה – המדריך לגבר

יהלי ברסון

לב אש

תשוקה סוחפת חיה וממגנטת שהייתה בתחילת מערכת היחסים ודעכה עם הזמן היא נושא שכיח אצל המון זוגות.
אנחנו יכולים להיות זוג נפלא, פרטנרים מעולים, מבינים זה את זו, מתפקדים, מסתדרים אבל האינטימיות והתשוקה זה כבר סיפור אחר. משהו שם לא קורה.

יכולות להיות הרבה סיבות לירידת התשוקה, סיבות הורמונאליות, פיזיות, סטרס וסיבות רגשיות אך הסיבה שאני מוצאת אותה הרלוונטית ביותר היא סיבת “ההכל צריך להיות בסדר” או חוסר הנוכחות ברגע. לא מצאתי לזה הגדרה מקצועית אבל אנסה במאמר הבא להסביר את קו המחשבה שלי לעומק. 
אז אם אתה רוצה להגיע לאישה שלך ולעזור לה לעורר את התשוקה שלה כלפייך מחדש הפוסט הזה הוא בשבילך:)

“הכל צריך להיות בסדר ” –  זה בעצם תודעה שבה האדם מנסה כל הזמן להיות בסדר כלפי חוץ, כלפי בת הזוג, כלפיי ההורים שלו, כלפיי הסביבה, כלפיי הילדים שלו. חשוב לו לרצות את כולם ולא להיכנס למחלוקות מיותרות במטרה להיות אהוב. כך במקרים של מחלוקות, או במקרים של שינויים הוא ינסה לרוב לתקן את המצב, לעודד, למצוא פתרונות ולהגיד את כל הדברים “הנכונים” עבור הצד השני רק כדי שהכל יוכל לחזור להיות “בסדר” שוב.

כשאנחנו מנסים לרצות את כולם אנחנו בעצם לא מוכנים להיות נוכחים בהרבה חלקים מהחיים.
לדוגמא זוג יוצא למקום כלשהו, נגיד לבר. האישה קמה לבדה ומתחילה להתנועע לצלילי המוסיקה, כלומר, מתחילה לרקוד, להינות מהמוסיקה,מהתנועתיות, מהנשיות, מהעובדה שמסתכלים עליה אולי…  ובואו נואמר שאף אדם אחר לא רוקד בעת הזאת בבר. אדם ה”הכל צריך להיות בסדר” לא יכול להישאר אדיש לסיטואציה. הרי האישה שאיתו עושה משהו שלא תואם את הסיטואציה ויתכן שזה מביך אותו. לכן לא רק שהוא לא יקום לרקוד איתה ויזרום עם הרגע, הוא ינסה ברוב הפעמים לשכנע אותה שהיא מביכה את עצמה ויבקש ממנה לשבת כדי לחזור ל”הכל בסדר ” שלו.  

אם ננתח את המקרה הזה וניקח אותו לרמה הזוגית.
הניסיון של האישה לבוא לידי ביטוי בדרך קצת שונה מהרגיל, לצאת מהשיגרה הרגילה ולקום לרקוד בבר שאף אדם לא רוקד בו דרשה ממנה תעוזה לא קטנה. דרך ההתנהגות הזאת היא אולי גם מבקשת מבן הזוג שלה, “תראה אותי” “תתפעל ממני” ” תחשוק בי”  ועוד ומעצמה היא מבקשת ביטוי אחר אולי. בן הזוג מהצד השני לא רואה את ההתנהגות שלה כניסיון להתקרב אליו, כניסיון פיתוי אולי אלא מיד חושב על כך שהוא מובך כי אנשים מסתכלים ולכן הוא מנסה לתקן את הסיטואציה כך שתהיה “בסדר” שוב, או זז ממנה כדי לא להיות חלק.

אך האם ה”בסדר” הזה, משרת אותו?
בן הזוג מהצד השני אם הוא יסכים לעצור לרגע את התגובה האוטומטית שלו שמכתיבה לו לעצור את הכל כי הוא מרגיש מובך אולי, יכול לבחור להצטרף אליה, להביט בה רוקדת, לתת לה את התחושה שהיא הכי סקסית ואולי אפילו להצטרף אליה לריקוד שלה…  אתם יכולים לנחש מה יקרה אז בדינמיקה הזוגית שלהם? מה יכול לקרות לתשוקה?

אם כך המפתח לתשוקה מחודשת טמון בנוכחות האותנטית שלנו בחיים.
כשאנחנו בהימנעות מהחיים, כשאנחנו מנסים שהכל יהיה תקין לכולם ומצמצמים את עצמינו אנחנו מתקיימים ולא חיים. והתשוקה (לפחות אצל הנשים שאני מכירה) היא דורשת משהו קצת אחר…
תעוזה, הפתעה, תנועה, התרגשות, חיבור… ובמילה אחת – נוכחות.

מהי נוכחות?
כמו שאנחנו נמצאים במשרד עם לקוח חשוב בדרך לסגירת עסקה… אנחנו שם ב100%, עם הלקוח. אין מצב שנחשוב פתאום על זה ששכחנו להוציא את הכלב או על איזה הרצאה שווה שבא לנו לשמוע..  אנחנו בנוכחות. או כמו שאנחנו עושים מבחן חשוב שיקבע את גורלינו … או אפילו בתחילת הקשר… כמה היית נוכח כשלא ידעת בוודאות שהיא שלך?

אז איך נוכחות נראית? איך אדע שאני בנוכחות? הינה כמה דוגמאות:

בזמן שיחה –נוכחות תבוא לידי ביטוי בהקשבה אמיתית לצד השני, כמו גם הקשבה פנימית אמיתי לעצמינו ולמה שאנחנו אומרים. שאילת שאלות, מבט בעיניים, הבעת עמדה, שיתוף, מגע, ועוד… חוסר נוכחות בזמן שיחה מתבטא המון פעמים בכך שצד אחד משתף והצד השני רק שומע ובראש הוא במחשבות על דברים אחרים, מחפש לסיים את השיחה, לא מיישיר מבט בעיניים, לא שואל שאלות ענייניות, לא מביע עמדה חושב על דברים אחרים תוך כדי ועוד…

חוויות חדשות מעוררות בנו ריגושים. תעוזה היא אינדיבידואלית אבל מוגדרת בכך שהיא מזיזה אותנו מהמוכר והנוח וגורמת לנו לנסות משהו חדש. עצם הניסיון לעשות משהו חדש שם אותנו בנוכחות.ללכת לרקוד ביחד, לעשות באנג’י, ללכת לסדנת טנטרה או סדנת העצמה אחרת, לפגוש חברים חדשים, לנסוע לחול, לעשות קמפינג ביחד, להחליק על הקרח, לגלוש בים, לרכב על אופניים ביחד, לבשל ביחד …יש כל כך הרבה חוויות שבטוח עוד לא חוויתם ביחד כזוג. רוצים לעלות את סף הריגוש? תחוו ביחד דברים חדשים. הנוכחות במקומות כאלה היא להתמסר לרגע, להסכים לטעות, להשתטות, ובעיקר להרגיש.

גם בשתיקה  נכחות יכולה להיות מורגשת. דרך שפת הגוף  למשל קירבה פיזית, מבט עיניים, החזקת ידיים…
יש אלפי דרכים לתרגול נוכחות בחיים, בין אם לבד או בתוך מערכת יחסים, מדיטציה, תרגילי הקשבה בשניים, חוויות עשייה של ביחד תרגילי שתיקה ותנועה בשניים, תרגילי נשימה של ביחד ועוד…

יש אלפי דרכים לתרגול נוכחות בחיים, בין אם לבד או בתוך מערכת יחסים, מדיטציה, תרגילי הקשבה בשניים, חוויות עשייה של ביחד תרגילי שתיקה ותנועה בשניים, תרגילי נשימה של ביחד ועוד…

 תרגיל נוכחות לדוגמא:
פנו לכם זמן של יחד. כבו מסכים והסחות דעת.
צד אחד מתחיל לשתף את הצד השני במשך 15 דקות רצופות על כל נושא שיבחר, אם מהיום או השבוע שעבר, אם על סוגייה שמעסיקה אותו, אם על התחושות שיש לו, על הזוגיות, הורות או כל נושא שמתאים לו . (חשוב שיהיה נושא שקשור אליו ולא על מישהו אחר). אם במהלך השיתוף כבר לא עולות מילים ועדין לא נגמר הזמן, אפשר גם לשתוק ביחד עד שנגמר הזמן.
הצד השני במהלך השיתוף רק מקשיב ללא מילים. הוא יכול להנהן כדי להראות שהוא נמצא, ומקשיב, ונוכח אבל לא אומר דבר. מומלץ להיות בקשר עין. שימו לב, האם אתם מצליחים להישאר בנוכחות?
אם זיהיתם שהמחשבה עוברת לנושאים אחרים תוך השיתוף של החצי השני שלכם, נשמו והחזירו את תשומת הלב אליו.
לאחר 15 דקות שתפו זה את זו והתחלפו:

שאלות אופציונאליות לשיתוף :

  • איך היה עבורך שהקשבתי לך במשך 15 דקות?
  • האם הרגשת שאני כאן איתך? איך?
  • האם הצלחת להיות בנוכחות?
  • מה עזר לך להיות בנוכחות?

רוצה ליצור ריגוש חדש בזוגיות ולהעצים את התשוקה? לחץ כאן>>

שיתוף

איפור ערב ב-5 מוצרים לדייט מושלם

ערב הוולנטיינס מתקרב והכל כבר מוכן לדייט המושלם.בחרנו את הלבוש המחמיא, ואת הנעל התואמת, היינו במספרה ואולי אפילו התחדשנו בתספורת חדשה.

אהבה בימי קורונה

הקורונה נכנסה לחיינו במהירות וללא היסוסים וחוסר הוודאות מביא איתו  לחצים וחרדות, מחשבות, רגשות וקשיים שמלווים את היומיום. במצב כזה

רגע לפני שאתם יוצאים, בואו נשמור על קשר

הצטרפו עכשיו לקהילת I do ואנו נשלח לכם אחת לשבוע משימות, טיפים והמלצות לזוגיות קרובה ומלאת משמעות ואהבה ❤