סדנת “להתחבר לטבע שלך” – החוויה שלנו

יהלי ברסון

אדמה

בסופ”ש האחרון בחרנו אני וסימון, לקחת את הזוגיות שלנו למקום קצת לא שיגרתי ולהתנסות בסדנת “להתחבר לטבע שלך” – סדנה זוגית חווייתית ביער.עוד לפני הסדנה עצמה שהתקיימה בשבת בבוקר, החלטנו שאחרי שנת הקורונה המשוגעת שהייתה, אם אנחנו כבר נוסעים לאיזור הגליל המערבי, מגיע לנו גם להתפנק בלילה של ביחד ,רק אנחנו, ללא הילדות, ללא הפרעות וללא הסחות. אז בחרנו לנו צימר נחמד בסביבה, התפננו בבריכה, אכלנו טוב, טיילנו באיזור ובעיקר נחנו. הרבה😊בבוקר שבת התעוררנו לנוף המקסים שהשתקף מהצימר שבחרנו, אכלנו ארוחת בוקר מפנקת והתחלנו להכין את עצמינו לקראת הסדנה החווייתית שבחרנו לנו.

סדנת “הטבע שלך” של אייל אור-יה היא לא עוד חוויה רגילה ושיגרתית שאנחנו רגילים לחוות ביחד. לא עוד סרט בקולנוע, לא עוד חדר בריחה, לא עוד צימר מפונפן… אלא משהו אחר…

אם להיות כנה עלו גם חששות לקראת החוויה, בכל זאת, לא כל יום אנחנו עושים משימת זוגיות ביער…ידענו שאנחנו מגיעים לסדנה זוגית ייחודית ומותאמת אישית, ידענו שעלינו לבוא עם ביגוד נוח לשבת על האדמה, בקבוק מים וכובע, ושום דבר מעבר.

חוסר הידיעה מה בדיוק עומד לקרות, העצים את ההתרגשות וגם העיר מעט חששות אבל אל תוך התחושות השונות הבאנו נבעה מאיתנו רוח קלילה והחלטה משותפת פשוט לזרום עם מה שיש. מהניסיון שלנו דווקא את החוויות שיוצאות מגדר הרגיל (שלנו) אנחנו הכי זוכרים ואוהבים להיזכר ביחד.אז לקחנו את עצמינו, מילאנו בקבוקי מים, נעלנו נעלי ספורט, שכחנו למרוח קרם הגנה
ויצאנו לדרך אל כפר אדמה שבגליל המערבי. בדרך קראנו קצת על המקום וגילינו לתדהמתנו
שיש “הודו “בישראל.

אדמה היא בעצם כפר אקולוגי קהילתי בגליל המערבי. התיישבות קטנה של אנשים שבחרו להתנתק מחיי העיר התוססים, הציוויליזציה והקצב המטורף, ולחזור למקורות, לחיות חיים מתוך חיבור לטבע, לעצמם ולקהילה שהם בנו. כך ביער אחד מעל כליל, ביצירתיות מופתית, ללא חשמל ועזרים מודרנים שלנו נראים מובנים מאליהם, הם גרים ומקיימים חיי קהילה משלהם.בעצים ובדים בונים להם מכסה, מאלתרים מקלחת תחת כיפת השמיים, מפלסים דרכם בין העלים והקוצים, נטענים מהאדמה והעצים וחיים בשלום עם כל חיות היער. כשחם הם מתפשטים או עולים להר לקבל משב רוח רענן, וכשקר הם יושבים להתחמם ליד קמין עצים. שנינו היינו כבר ממש סקרנים להגיע ולפגוש את המקום והאנשים שבחרו לחיות דווקא שם.

“שימו את הטלפון על מצב טיסה, הביאו איתכם בקבוק מים והשאירו את כל החפצים שלכם ברכב”

ככה פתחנו את המסע שלנו ביחד עם אייל אור-יה שי מפתח שיטת ריפוי והעצמה ומנחה סדנת הטבע שלך.

אייל מתגורר באדמה כבר 11 שנים. הדרך שעשה בחייו הביאו אותו להבין ולהאמין שכשאנשים חיים מתוך חיבור לטבעם האמיתי הם מאושרים יותר. ומה יותר מקרב את האנשים לעצמם מאשר הטבע עצמו? את ביתו הוא בנה בעצמו ביער, מבלי להרוס עצים או לשטח אדמה, הוא מכבד את הטבע שהוא בחר לחיות בו וכך גם הטבע ומה שהוא מביא איתו, חיות למשל, מכבדים אותו ואת הנוכחות שלו.

את הסדנה ושיטת הריפוי שלו הוא בנה מתוך נסיון עשיר שיש לו מלימודי המשחק, הפסיכולוגיה והנחיית הקבוצות שלמד, כל אלה ביחד עם חקר תרבויות עשיר שעזר לו להגיע להיכן שהוא היום ולהתוות דרך מוארת לרבים אחרים.

כך בביגוד פשוט, פנים מוארות וכפות רגליים חשופות, הוא הגיע לחניה לפגוש אותנו. משם הוביל אותנו אל תוך אדמה כשהוא מספר ומסביר לנו בנחת  על החיים האלה ששם, על מה הוביל אותו לעזוב חיים אחרים ולבחור לחיות אחרת, על האנשים ששם והבחירות שלהם, על איך הם חיים שם ומה שונה, ובעיקר סיפק מענה פתוח וכנה לצורך הסקרנות הטבעי ,אפשר לומר, שפקד אותנו שם.

“במהלך הסיור ביער ובהתאם אליכם אציע לכם מידי פעם לבצע יחד משימות זוגיות ו/או אישיות לא שיגרתיות”

כך תוך כדי ההלם הראשוני, והשיח שלאט הצליח להניח את דעתנו ,  יכולנו להרגיש איך אנחנו מתחילים להשיל מעצמינו את העולם שהשארנו בחוץ ומתחילים להתמסר לחוויה.

“היער נתן את אישורו חברים, אפשר להיכנס”

תוך כדי שיטוט ביער אייל הזמין אותנו למשימות אישיות וזוגיות שונות כשהמשותף לכולן היה החיבור העצמי והזוגי דרך החיבור לטבע. במהלך המשימות יצא לנו ללכת יחפים ביער, להוביל זה את זו בעיניים עצומות, לזחול, ועוד.בהנחיית אייל פגשנו את עצמינו ואת הזוגיות שלנו במקומות השונים. אייל, ברגישות מדהימה  הצליח להאיר לנו חלקים שונים בזוגיות, לשקף לנו בדיוק מופתי את היחסים שלנו בזמן האחרון ובכלל, וכל זה דרך המשימות הייחודיות שחווינו ביער לצידו.דרך המשימות השונות הבנו כמה בעצם אנחנו סומכים זה על זו, מה אנחנו מקריבים מעצמינו זה לזו, איפה אנחנו חסרים ומה אנחנו רוצים לשנות וכמה זה נעים ומרגש שפתאום יכולנו להקשיב זה לזו גם ללא מילים. להתקרב, להתרגש, ולעשות ביחד דברים שלא עשינו מעולם.

אני חייבת לציין שחששתי שנוכחות של עוד אדם בתוך סיטואציה זוגית אינטימית שלי ושל סימון תהיה מוזרה, אבל עם אייל זה לא הרגיש ככה. הוא ידע להתרחק כשצריך, לשתוק כשצריך וגם לשאול שאלות ולכוון במידת הצורך. על החוויה שלנו בסדנה אני יכולה לכתוב עוד הרבה, ישנם חלקים אישיים שהחלטתי להשאיר בינינו וישנם חלקים נוספים שאני לא רוצה להרוס ולכן  משאירה לכם גם חלקים לגלות בעצמכם…אנחנו חווינו ב- 3 שעות חוויה מיוחדת ויוצאת דופן שהשאירה בנו זיכרון מתוק ומרגש של יחד, עזרה לנו להשיל , ולו רק לכמה ימים, מעט מהציניות היומיומית ובאמת להביט זה לזו בעיניים, ולאהוב את עצמינו וזה את זו.את הסדנה הזו אפשר לחוות כחוויית טעימה של 3 שעות, להעמיק בסדנה יומית 7-8 שעות או ממש לעבור מסע של יומיים בו אפשר ממש לחוות את אדמה, לישון ביורט שאייל בנה, להכין ארוחות ולהרגיש איך זה מרגיש לחיות ביער.

אייל יקר,

תודה על חוויה מעצימה ומיוחדת, על ההקשבה והפניות שלך אלינו. תודה על שהכנסת אותנו לביתך ונתת לנו להיכנס מעט לעולמך. דרכך למדנו על עוד דרכים להגיע שוב אלינו.

שיתוף

אהבה בימי קורונה

הקורונה נכנסה לחיינו במהירות וללא היסוסים וחוסר הוודאות מביא איתו  לחצים וחרדות, מחשבות, רגשות וקשיים שמלווים את היומיום. במצב כזה

רגע לפני שאתם יוצאים, בואו נשמור על קשר

הצטרפו עכשיו לקהילת I do ואנו נשלח לכם אחת לשבוע משימות, טיפים והמלצות לזוגיות קרובה ומלאת משמעות ואהבה ❤